Friday, February 27, 2009

DAP -Seekor Harimau tidak akan dapat menyembunyikan belangnya


Selagi keris masih tersarung berbicaralah sepuasnya kerana, andainya ia sudah terhunus tiada masa untuk bicara.


Jika anda mengikuti lapuran berita sidang parlimen 2-3 hari ini anda tentunya tidak akan terlepas dari lapurang a) Gobind Singh Deo mencadangkan pemilihan Perdana Menteri Malaysia dibuat terus melalui PRU b) Bapa Beliau Karpal Singh menuduh Pemuda UMNO mengugut beliau secara menghantar peluru hidup dan beliau menyumpah pemuda UMNO dengan perkataan CELAKA!!.


Sebenarnya sudah terang lagi bersuluh. Parti perkauman DAP ini tidak pernah menyukai orang-orang Melayu ( kecuali Melayu yang sanggup dicucuk hidungnya). Ini hakikat dari dahulu sampai sekarang. Tetapi mereka ini amat licik sekali menyembunyikan belang mereka dengan slogan kesamarataan, keadilan, demokrasi dan meritoktrasi. Hakikat bahawa kebencian mereka kepada UMNO memang sudah tidak dapat disembunyikan, tambahan dengan sedikit kuasa yang ada mereka semakin berani menunjukkan siapakah mereka sebenarnya. Malah seorang blogger ternama mereka dalam postingnya secara halus mendedahkan matlamat utama mereka adalah untuk menghapuskan UMNO ( The ultimate aim is to erase UMNO).


Tetapi malayu mudah lupa, Lupa siapakah yang menyuruh MELAYU BALIK KAMPUNG di Jalan Bandar pada tahun 1969 (klik sini). Mungkin kita tidak perlu memanjangkan kelukaan ini demi kebaikan semua, tetapi matlamat mereka untuk memadamkan UMNO tidak pernah luput. Itulah hakikat sebenarnya.

Mereka tidak pernah berhenti mencuba. Mereka mencuba melakar semula sejarah dengan mengatakan Chin Peng adalah pejuang kemerdekaan. Mereka menegakkan monumen pejuang-pejuang komunis ini di pusara mereka. Darah Melayu yang tumbang tidak ada nilai bagi mereka. Mereka berterusan memfitnah Melayu

petikan dari screenshot YB Jeff Ooi;

The tone is, for the sake of big-picture politics in Malaysia where the ultimate goal of erasing Umno has yet to accomplish, DAP will continue to regard Anwar as the leader in Pakatan Rakyat. All deliberation will be done through the internal channels, cross parties. (Baca sepenuhnya disini)

Namun kini dengan mencadangkan supaya pemilihan PM dibuat melalui pilihanraya menggambarkan objektif sebenar mereka iaitu bukan sahaja menghapuskan UMNO tetapi dengan membunuh ketuanan Melayu akhirnya dengan sendiri menjadikan negara ini negara Republik. Ini kerana kita tahu bahawa YDP Agong mempunyai kuasa melantik Perdana Menteri Malaysia. Tanpa kuasa ini YDP Agong tidak lebih dari figura yang tidak mempunyai signifikan.

DAP tidak pernah menerima Islam sebagai Agama Rasmi negara ini. Mereka mungkin menidakkannya dengan kenyataan yang manis dan indah. Tetapi lihatlah tindakan dan perbuatan mereka. Aneh sekali PAS yang memang tahu hakikat ini tunduk dan sanggup pula menerima pakai kehendak pasangan mereka hanya kerana maukan KUASA malah menghalalkan pula apa yang dahulu mereka haramkan .
Adakah ini matlamat yang didokong oleh PKR dan PAS? Apakah PAS tidak dapat menghidu niat yang halus ini? Tidakkah mereka sedar mereka berguna kepada DAP hanya sehingga UMNO dihapuskan?
Aku ingin sekali mendengar apa wawasan Pakatan Rakyat jika mereka dapat menghapuskan UMNO. Bagaimana falsafah dan pendekatan pentadbiran mereka kerana sehingga kini aku tidak nampak apa-apa perbezaan kecuali barangkali di Kelantan.
Salam.






1 comment:

gotahlantun said...

SEMEMANGNYA DAP PEWARIS IDE KOMUNIS, TETAPI KENAPA PUAK2 PKR DAN PAS TAK SEDAR2 LAGI???