Friday, July 3, 2009

Apabila Tuan Guru Hj Hadi keliru...

Apabila yang berhormat Tn Guru Hj Hadi mengeluarkan kenyataan menentang penghapusan kuota 30% Bumiputera dalam syarikat senaraian awam kerana beranggapan ia akan menjejaskan bumiputera , seperti yang diumumkan oleh PM ke 6, ada sesuatu yang pelik telah berlaku.
Tugas mempertahankan hak keistimewaan bumiputera ini kerja UMNO. UMNO yang berpaksikan ketuanan Melayu telah mengumumkan pembatalan tersebut diatas beberapa pertimbangan terutama akibat terhakisnya pengaruh UMNO. Ini akibat permainan PAS juga.
PAS tidak pernah berjuang diatas landasan kelangsungan bumiputera dalam politik atau ekonomi di Malaysia. PAS memperjuangkan ISLAM. Perjuangan PAS tidak ada kena mengena dengan politik ketuanan. Politik ketuanan ini sama dengan ajaran Ayah Pin dan Kominis kata Tn Guru Nik Aziz. Malah Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan Tantawi percaya perjuangan mempertahankan ketuanan dan Bangsa bertentangan dengan Islam. Sebab itu beliau mahu berwacana dengan Pemuda UMNO diatas tajuk tersebut.
Apabila YB Presiden PAS mengeluarkan kenyataan bantahan kepada penghapusan kuota tersebut, kita ingin bertanya dia mengeluarkan kenyataan tersebut sebagai Presiden PAS atau Presiden UMNO?
Bukan Tuan Guru aje keliru..aku pun dah keliru ni...
Salam untuk semua yang sedang keliru...

2 comments:

DEPU-DEPU said...

Salam sdr..

saya follow blog sdr..saya tak keliru ni..

KALAM JAUHARI said...

salam kepada depu-depu...
t/kasih, saya juga mengikuti blog anda, teruskan menulis.