Monday, May 11, 2009

UMNO 63 Tahun..addddooooooooooiiiiiii

UMNO mencatatkan umur yang ke 63 tahun hari ini. Tidak banyak yang hendak diraikan. Umpama orang dah berusia UMNO juga menerima simptom orang lanjut usia. Badan dan sendi dan sakit-sakit. Anggota badan dan tak cukup kuat untuk kerja-kerja yang berat. Reflek juga dah lambat. Otak dah tak setajam dahulu. Lutut dah sakit-sakit. Nafsu masih besar tapi tenaga dah hampir tiada. UMNO ibarat orang tua yang gemok gedempol . TOO MUCH BEGGAGE TO CARRY. Berjalan terhenggot-henggot dan bertongkat.
Pada harijadinya UMNO menerima tamparan yang memalukan. Kelihatannya Kepala UMNO tidak berfikir dengan baik. Kerakusannya membuat keputusan menghasilkan gelombang yang menghayutkan dirinya jauh ketengah selut. Dan ia kini bergelut untuk melepaskan dirinya.
Tak perlulah kita hendak mengulang-ulang apa yang telah berlaku. Nanti dikata dek orang umpama DVD rosak. dok ulang-ulang kat tempat yang sama aje. Cuma kita hendak menyeru UMNO untuk melakukan perkara yang betul di Perak. Bubarkan DUN Perak dan adakan pilihanraya .
Bagi aku, UMNO akan dilihat sebagai gentleman jika UMNO merujuk semula kepada rakyat untuk membuat keputusan. Dan kita akan dapat lihat adakah DAP akan menunjukkan belangnya yang sebenar dengan akhirnya meletakkan calon Melayu dan merampas tahta MB dari Ir. Nizar. Tidak banyak yang akan UMNO rugi kerana sejak rampasan kuasa tersebut UMNO dah rugi banyak.
Jangan panjangkan kemelut Perak. Mengakui kesalahan memerlukan keberanian. masanya telah sampai untuk menentukan samada UMNO mempunyai cukup keberanian seorang pahlawan. Atau UMNO memilih untuk menang jadi arang kalah jadi abu?
Salam...

No comments: