Wednesday, February 2, 2011

Siapa PAS kalau bukan untuk Negara Islam?

UMNO berdiri diatas premis Ketuanan Melayu. Sebenarnya secara tersirat hampir semua orang Melayu tahu makna ketuanan Melayu. Ketuanan Melayu mendasari falsafah perjuangannya, tak kira apapun tafsiran orang Melayu lain. Biarpun ditertawakan atau dicemuh UMNO tetap berpegang kepada Keyuanan Melayu. Tanpa Ketuanan Melayu UMNO tidak ada premis untuk wujud.

Benar banyak penyelewengan oleh pendukung-pendukung UMNO. Banyak yang kaya raya diatas sebab sebab yang tidak dapat dijelaskan namun UMNO tetap memainkan peranannya menjaga Ketuanan Melayu dan glolongan Melayu lain dengan berbagai-bagai program program yang disusun untuk membantu golongan Melayu tidak kira apapun pegangan poltik mereka. Ramai anak-anak pendokong PAS measuk asrama penuh, dapat biasiswa , malah projek-projek kerajaan.

Bagaimana dengan PAS? Kita pun tahu PAS bergerak atas dasar apa. PAS memperjuangkan DASAR ISLAM. Perjalanannya kearah memastikan ISLAM sebagai pegangan NEGARA bukan pegangan penganutnya semata-mata. PAS memperjuangkan NEGARA ISLAM. Benar, tiada Negara Islam dalam perlembagaan PAS, sebabnya adalah semasa PAS ditubuhkan PAS adalah pecahan dari UMNO!. Tetapi PAS kemudiannya diambil alih oleh golongan ulamak yang terdidik dari Timur Tengah yang memasarkan NEGARA ISLAM sebagai produk PAS.

Itulah yang jadi bahan jualan mereka untuk mencari pengaruh selama 30 tahun lebih. malah UMNO dikafirkan dan diharam syariekan kerana Negara Islam...

Kini ada Pemuka PAS mendakwa PAS tidak mungkin menegakkan Negara Islam? Kalau bukan untuk Negara Islam untuk apa PAS wujud lagi?. Dah bermacam fitnah ditabur dan dilemparkan semata-mata kerana Negara Islam. Dah berbagai bagai penipuan dilakukan demi mencapai hajat Negara Islam. Stelah PAS memerintah dua negeri, tiada bayang-bayang Negeri Islam yang timbul. Malah ketika Lee Kuan Yew meminta orang Islam supaya tidak berpegang sangat kepada Islam..ada pemuka PAS mendakwa itu lebih baik dari Islam Nasionalis...aduh...

Aneh sungguh kini Tiada Negara Islam dalam agenda PAS...aneh..aneh..aneh

No comments: