Sunday, October 26, 2008

Tanda-Tanda Kiamat -Matahari Terbit Dari Barat Boleh Dibuktikan Secara Saintifik?

Aku bukan nak menakut-nakutkan sesiapa. Tetapi percayakah anda salah satu tanda-tanda kiamat yang disabdakan Nabi Muhammad s.a.w iaitu matahari akan terbit dari barat dan terbenam di timur telah juga diramalkan oleh teks purba Cina dan dibuktikan boleh berlaku oleh saintis?
Sila lihat link ini. Oleh kerana pengkaji ini semuanya kristian mereka meminggirkan banyak ilmu tentang kiamat ini didalam AlQuran dan Alhadis. Memandangkan mereka tidak mengkaji alquran maka penemuan ini sangat menakjubkan. Salah satu kenyataan dalam kajian ini ialah apabila berlakunya 'polarshift' , gunung ganang akan tercabut dari paksinya. Tidakkah anda terkejut? Ini semua telah dinyatakan didalam alquran. 'Polarshift' ini telah diulas oleh History Channel tidak lama dahulu.
Tahukah anda peradaban Mayan di Amerika Selatan melalui sistem kalendarnya yang sangat canggih telah meramalkan bahawa bumi akan memasuki permulaan pertukaran zaman dimana banyak kemusnahan berlaku termasuk 'polar shift' pada tahun 21.12.2012?
Salam...

1 comment:

ondscene said...

perubahan2 drastik, mengejutkan dan meliputi pelbagai aspek di alam semesta sejak kebelakangan ini, memang menunjukkan tanda-tanda ia akan melalui proses ke arah itu.

evolusi itu kini telah menjadi revolusi sehinggakan manusa kini sudah macam tak sempat untuk berfikir.
maka, jadilah manusia dalam kekeliruan, yang sebenarnya semuanya telah dijelaskan dalam Al Quran sejak lebih 1400 tahun lalu...

Semoga kita, keluarga dan generasi kita akan datang, akan sentiasa dilindungi, dirahmatiNya
.

Dan memang pasti, countdown kiamat itu kian hampir...