Thursday, September 10, 2009

Demokrasi Jalanan Indonesia dan IQ dibawah paras normal


Apa bila Pak Sukarno menciptakan terma 'Demokrasi Terpimpin' di Indonesia sekitar 50 tahun dahulu, beliau mungkin amat tahu bahawa rakyatnya yang bersikap sangat emosional dan tidak punya keupayaan untuk berfikir secara rasional kerana kebanyakkan mempunyai IQ yang berada dibawah paras normal. Itu sebab mereka memerlukan 'alpha male' untuk sentiasa memimpin dan menunjukkan jalan. Tanpa 'alpha male' mereka akan membuat perkara-perkara bodoh.

Namun begitu sikap sombong diri mereka menutup perasaan 'inferiority complex' yang sering bermain didalam benak mereka . Suatu ketika aku pernah berbual-bual kosong dengan seorang pendatang haram Indonesia. Ketika itu umur aku sekitar 25 tahun dan pendatang ini sekitar 20an juga. Perbualan yang biasa-biasa itu akhir berkisar kepada soal kedua-dua bangsa. Menurut pendatang ini bangsa Indonesia sangat berani kerana mendapat kemerdekaannya dengan darah berbanding bangsa Melayu yang hanya mendapat kemerdekaan secara percuma dari British!. Menurut beliau lagi Melayu itu bererti lari..maknanya orang Melayu ini Bangsa Indonesia yang lari ke Semenanjung kerana tidak betah berhadapan dengan Belanda.

Jawapan aku mudah sahaja, kemerdekaan Malaya dari British menunjukkan kebijaksanaan orang Melayu berunding dengan British tanpa menitiskan darah. Apaguna berbunuh-bunuhan jika ia boleh diperolehi di meja rundingan?. Tentang Melayu yang lari itu, aku bertanya kepadanya apa yang dia buat di Malaysia secara haram ini? bukankah beliau juga lari dari negaranya?. Ini membuat beliau tersipu-sipu dan terus beredar.

Mungkin itulah sebabnya Indonesia melarang semua bekas-bekas rakyatnya dari keturunan Jawa, Bali,Batak,Maluku, Madura, Flores dll mengamalkan budaya nenek moyang mereka di Malaysia sebab sebaik melintas selat Melaka, mereka dianggap lari (layu) dan terus dikategorikan sebagai Melayu.


Hakikatnya dalam mana-mana masyarakat kita akan dapati sekumpulan manusia yang mempunyai IQ setaraf lembu dan ini akan mencetuskan banyak hal yang tidak diingini. Tetapi di Indonesia ini semua dibenarkan diatas dasar demokrasi dan kebebasan melahirkan perasaan. Tetapi membawa buluh runcing ke hulu ke hilir hanya menggambarkan undang-undang rimba.
Kata aku kepada orang-orang seperti ini, keluarlah dari tempurung anda!.

Bayangkan jika orang Malaysia melakukan aksi sweeping dengan 'menyetop' (kah kah..aku selalu terfikir mengapa Indon tidak mengambil bahasa Inggeris sebagai bahasa kebangsaan mereka kerana mereka suka sangat menyalin bulat-bulat perkataan bahasa Inggeris) mereka yang tidak mempunyai kartu pengenalan..MALAYSIA AKAN DAPAT MEMBERSIHKAN 3 JUTA PENDATANG HARAM! WOW SUCH A GOOD IDEA.

Apakah reaksi Indon? mereka akan berpiket lagi. Bakar bendera lagi. Baling telur di kedutaan Malaysia. Wartawan mereka akan segera mendakwa terdapat pencabulan hak asasi mereka. Mereka merasa amat berhak untuk datang dan pergi sesuka hati ke Malaysia secara haram.

Malaysia adalah lubuk emas yang tidak boleh di tinggalkan. Tanyalah Pak Duta mereka yang membalun 10 juta hasil rasuah untuk membuat permit sahaja!

Salam untuk warga yang di'stop'.


No comments: