Thursday, July 21, 2011

LEGASI PROTON - DAH 20 TAHUN TAK RETI BUAT KERETA

Mungkin nasib aku kurang baik, mungkin ada tulah atau sial yang menimpa aku tak tahu. Ketika hati tengah marah ni macam-macam lah sumpah seranah yang keluar.

Nasib aku malang kerana membuat keputusan membeli Proton Saga kerana sejak mula membelinya, sudah lah ditipu oleh jurujual yang tidak mahu bersusah payah mendapatkan no tender dengan menipu aku dengan mengatakan no yang aku minta belum sampai turn ( tetapi bila kereta aku sampai no pendaftarannya hanya berbeza 110! aku minta no 28xx kereta aku sekrg bernombor 29xx dan kemudian khidmat lepas jualan yang sangat teruk.

Masalah kereta aku adalah kuncinya disekalikan dengan immbolizer (dalam kunci ada transponder). Dan kini atas apa masalah yang aku tak paham, kereta aku tak boleh dihidupkan. Ke dua dua kunci yang dibekalkan tidak berfungi.

Alasan yang diberikan adalah kunci ini tak boleh terjatuh! aku nak tanya proton kunci kereta mana yang tak pernah terjatuh? kunci toyota isteriku sebelum ni pun berpuluh kali terhatuh tak ada masalah langsung. Takkan kunci proton jatuh sekali dah jam? Bagaimana dengan kunci spare?

To make matters worse, I Care is really I Dont Care service, cakap banyak tapi kalau setakat ada 2-3 towing lorry don't call your self customer oriented la bro. Malu. I have been waiting for four hours to get them to tow my 3 week old car to service centre masih tak nampak batang hidung.

Aku rasa CEO proton ni tak malu kot tengok kereta proton baru usia 3 minggu tersadai kat tepi jalan. Proton crap (click here)

Kalau dahulu Proton terkenal dengan power window yang tak power kini Proton akan di kenal dengan ' immobliser that really imm0bilised you'. Kalau kunci pun tak reti nak buat, berhentilah buat kereta...


No comments: