Sunday, July 10, 2011

BERSIH adalah Perang saudara UMNO dan PAS

BERSIH walau siapapun kepalanya, tidak lebih dari perang saudara UMNO dan PAS. Jika dilihat kehadiran dalam demonstrasi itu 90 peratus adalah orang-orang PAS. Sedikit orang-orang PKR dan jarang-jarang orang DAP.

Jika BERSIH tidak didokong oleh juak-juak PAS, maka tiada demonstrasi BERSIH di Kuala Lumpur. kalau nak harap beberapa kerat India dan Cina tiada ada apa yang akan terjadi. Hakikatnya hanya Melayu yang berani melawan Melayu. Kesimpulan aku, BERSIH adalah mainan kebencian yang sekian lama didendangkan oleh PAS terhadap UMNO.

Pun begitu aktor hebat alaf ini tentunya milik DSAI. Pelakon serba boleh yang berada didalam semua watak. Penyodok, Penyungkit,Pengarah, Pelakon dan Pak dalang maha hebat.
Demikian ahli politik anugerah tuhan kepada umat Melayu Islam. Aku kurang pasti apakah kita semua bertuah atau celako mempunyai ahli ahli politik sedemikian.

Ahli-ahli politik di Malaysia baik dari BN atau PR kebanyakkannya adalah sampah dan parasit semata-mata. Tiada yang benar-benar jujur terhadap apa yang diperjuangkan. UMNO menjual semangat kebangsaan, PAS menjual ISLAM , DAP menjual kesaksamaan yang tak saksama, PKR menjual ANWAR IBRAHIM anugerah TUHAN. Atas nama kuasa dan harta semua dapat dan boleh dijual.

UMNO sudah lama menjual maruah Melayu, kini PAS menjual maruah ISLAM , DAP dan PKR tiada maruah untuk digadai sebab mereka memang tiada maruah. Anwar Ibrahim? semua sudah digadainya termasuk kamaluan beliau sendiri...

Orang orang Melayu sebenarnya memerlukan '3rd force'- Kuasa ketiga yang lebih ihklas kepada perjuangan dan survival bangsa dan agama. Tetapi kita tidak boleh mengharapkan PERKASA yang terlebih lawak atau PATRIOT yang plastik. Mungkin setelah tergadai semua yang menjadi hak orang Melayu, maka '3rd force' ini akan muncul kerana tiada apa yang hendak direbut selepas itu kecuali keikhlasan untuk melihat bangsa membangun.

Orang Melayu tidak boleh mengharapkan PAS untuk membela mereka sebab PAS memang tidak membela Melayu, mereka juga tidak membela Islam kerana tidak ada apa-apa sumbangan yang signifikan mereka dalam pembentukan tamadun melayu Islam. Sistem ekonomi Islam gagasan PAS? zilch! menguruskan satu koperasi pun bangkrap, Sistem pemerintahan Islam gagasan PAS? udah di modifikasi berdasar kehendak pasaran. Sistem pendidikan gaya Islam gagasan PAS? hanya tadika PASTI yang dapat ditampilkan. Sistem pemerintahan Kedah dan Kelantan? hanya ubahsuai sedikit-sedikit dari sistem sedia ada yang diwarisi dari UMNO dan British.

UMNO? apa yang ada sekarang adalah wajah UMNO? baik dan buruknya. Sekurang-kurangnya ada bank Islam, Universiti Islam , Islam kosmetik kata PAS. Walaupun nama Melayu dah lama tergadai. Pembahagian masih ada walau terlalu berat kepada bangsawan-bangsawan UMNO. Ini yang menjadi sakit hati Melayu PAS dan akar umbi UMNO.

Dari BERSIH, aku tidak melihat apa apa kebaikan kepada negara. Pembangkang yang terlalu ingin mengambil alih kuasa sehingga sanggup menggadai kedaulatan negara kepada ornag-orang seperti Soros. dan UMNO yang 'clueless' kepada perubahan dunia semasa, masih terlalu bertakuk kepada model lama . Singapura hanya memerhati dengan penuh minat.

Satu hal yang perlu diketahui adalah Singapura tidak boleh bertahan lama sebagai sebuah 'City State' kerana tiada sumber alam yang mencukupi. Aku pernah terbaca satu artikel yang mengatakan Singapura harus terpaksa bergabung atau mengambil alih Malaysia pada tahun 2061 kerana jika ia tidak berbuat demikian ia tidak akan mampu bertahan sebagai sebuah negara.


Menghuru harakan malaysia adalah jalan mudah untuk mengambil alih negara ini. Lihatlah LIBYA sebagai contoh. Nato akan menghantar 'Ground Force'nya untuk menjajah LIBYA dalam masa terdekat atas jemputan PEMBERONTAK yang diupah oleh CIA. Kenapa NATO berbuat demikian? tidak lain keranA minyak. LIBYA membekalkan 30% minyak kepada Eropah. Sekalipun Muammar Gaddafi adalah diktator tetapi LIBYA merupakan negara termaju di Afrika berbanding negara yang lebih demokratik. KADAR CELIK HURUF DI LIBYA ADALAH 95%, MALAH TARAF HIDUP MEREKA ADALAH TERTINGGI DIBENUA ITU.

Adakah Mat SaBu fikir dengan mentahrirkan Dataran Merdeka, Malaysia akan jadi lebih baik?. Maaf kalau aku berkata Model Islam ala PAS tidak akan jadi lebih baik dari IRAN. Masih banyak rasuah dan ketidak adilan. Malah dalam situasi di Malaysia yang mempunyai ragam bangsa dan agama apakah penyelesaian yang ada dalam kamus PAS selain negara berkebajikan?

Kepada PAS, aku amat berharap yang ia mengambil alih negara ini secara BERSIH dan bukan melalui tipu helah dan porak peranda dan bukan juga sebagai kuda tunggangan Anwar atau DAP. Kalau ALLAH meredhai PAS sudah lama mereka mengambil alih. Tetapi apakah keredhaan ALLAH boleh digapai dengan bersekongkol dengan kaum-kaum yang terang-terang menentang hukum Allah dan kaum-kaum yang bermuka-muka. DEPAN buat lain BELAKANG buat lain?












1 comment:

zakzak said...

saya dah lama baca blog tuan. dulu agak panas/sakit hati, kemudian sinikal.makin lama saya faham your point of view. walau ada artikel yang saya rasa amat pahit dan amat kurang ajar.

3rd force tu saya rasa makin lama akan ada yg muncul.hopefully before e'thing is too late.

eventhough i understand what your stand is, for me to say PAS is nowhere near to what it suppose to stand for is painful.

saya mengharapkan yg kita semua boleh bersatu, kalu bukan PAS+UMNO, mungkin melalui 3rd force it...