Friday, May 6, 2011

Zaman BN - Kontraktor ALI BABA : Zaman PR - Kontraktor ALI BABI


Pada zaman BN kontraktor Melayu kelas F tanpa mengira pegangan politik diberi banyak peluang untuk mendapat kerja-kerja Kerajaan dibawah RM 200,000.00. Kenapa aku kata tanpa mengira pegangan politik? sebab sewaktu kerja undi dijalankan bawa sahaja sijil PKK dan CIDB anda dan daftar. Tiada siapa tanya anda parti mana. malah pegawai yang mendaftarkan undian dan menjalankan undian mungkin sahaja penyokong PR. Kerana Kerajaan tidak memilih (supaya dapat berlaku adil) ada kontraktor yang tidak mampu atau tidak mahu bersusah payah menyerahkan kerja tersebut kepada kontraktor Cina untuk cara mudah mendapat komisen. Kontraktor ini kontraktor ALI BABA. Memang sial tetapi sekurangnya mereka tidak menjadi pengemis Cina.

Pada zaman PR kerja-kerja kecil memeang sudah dikhaskan kepada CINA!. Tetapi bagi mengelakkan atau tidak menampakkan sikap Rasis mereka, mereka mengguna pakai sistem Kerajaan dengan menggunakan kontraktor Bumiputera sebagai topeng untuk merompak duit kerajaan. Kontraktor Melayu jenis ini adalah ALI BABI!. Sial dan tidak bermaruah.


Apa jawab Ean Yong di RCI? Mereka pun bukan kontraktor! begitulah rendahnya pandangan Cina BABI ini kepada orang Melayu. Bagi beliau MELAYU PEMALAS!

Sebenarnya inilah ketakutan orang Melayu. Dizaman UMNO sekurang-kurangnya pembahagian ada walaupun tidak samarata. TETAPI dizaman PR langsung tidak ada pembahagian!. Mana pergi kontrakyot kelas F Melayu yang menyokong PR!

Tahukah anda kebanyakkan penyokong PR ini masih melekat di JKR dan Jabatan Kerajaan lain milik BN?. Kalau kita tanya, jawab mereka memang menjadi tugas Kerajaan untuk bantu mereka tetapi mereka tidak nampak bagaimana Kerajaan PR membolot harta dengan cara yang UMNO sendiri pun tidak buat!.

DAP dengan tak malunya mendiamkan dirinya tentang isu ini.

No comments: