Friday, August 7, 2009

Penulis Blog Yang Bacul

Ada sesuatu yang tidak kena dengan situasi kita di negeri yang kita namakan Malaysia ini. Apabila orang Melayu/Islam memberi pandangan tentang sesuatu isu berkenaan dengan hubungan kaum kita dengan segera akan dilabel sebagai rasis. Pada masa yang sama kumpulan ini dengan sewenang-wenangnya menghina agama, Sultan dan adat budaya kita tanpa segan silu dan tanpa batas adab. Yang lucunyanya selepas mereka menghamburkan kata nista itu, mereka lari lintang pukang ketakutan.



1. Blog sjsandteam telah di 'delete' (klik sini)



2. Dalam posting tweeter mereka, mereka menghina pula Raja Nazrin Shah (klik sini)



Minta maaf lah tuan, if you think you get the country to be free of Islamic values and The Monarchy, you are day dreaming. Malaysia and Islam and its monarchy are indispensible, You can say whatever you want, if you insist, there will be blood on the street. But I doubt it, I doubt whether you have balls to battle it out. People like you are cowards. You hide behind freedom of speech only if it suit you, but when the freedom of turn against you, you label it racist.



Hakikatnya kumpulan-kumpulan bacul ini hanya berani menghentam secara curi-curi kemudian lari. Kumpulan ini banyak bersarang di malaysia today.

Inilah akibatnya bila bangsa -bangsa yang tidak bertamadun ini diberi muka. Sebaik sahaja dapat sediki kuasa habis semua hendak disapunya. Seolah-olah orang Melayu/Islam di Malaysia tidak punya hak langsung. Seolah-olah kerana DEB memberi keistimewaan kepada kaum pribumi, hak itu hilang bila undi memihak kepada mereka.

DYMM Raja Nazrin Shah bertitah dengan penuh bijaksana dan dengan mesej tersirat halus kepada kaum pribumi. Apa yang bakal menanti mereka jika mereka tidak berhati-hati. Beliau amat maklum bahawa hanya orang Melayu/Islam Malaysia sahaja yang prihatin dan sayang kepada kesultanan mereka, jangan harap kaum lain akan mengangkat semua ini ditempat setinggi sekarang ini.


Masalah kita adalah ada Melayu yang sanggup membakar semua ini kerana secalit dendam. Hanya kerana ingin bertakhta beliau mahu meroboh semua apa yang dibina semenjak 52 tahun dahulu. Beliau sanggup menjadi boneka, beliau sanggup jadi pak turut, beliau sanggup menjadi penderhaka, beliau sanggup menjadi petualang demi sedikit kemanisan kuasa. Namun hakikatnya jika kita sudah sampai kepada tiada jalan kembali, yang menang hanya akan jadi arang dan yang kalah pastilah hanya jadi abu. Dan itulah yang dikehendaki oleh kumpulan ini.

Biar menang sebagai arang, janji menang. Biarlah memerintah hanya negeri pasir dua butir tapi tetap jadi pemerintah.


Salam untuk melayu yang sentiasa dimalukan.

No comments: