Saturday, March 5, 2011

Bagi DAP Hanya melayu Sahaja Yang Rasuah!

Apabila Lim Kit Siang (LKS) mempersoalkan dalam Blog beliau Mengapa Dato Dr Chua Soi Lek (CSL) tidak memprotes keputusan untuk mendakwa dua Presiden MCA diatas skandal PKFZ maka jelaslah kepada kita bahawa sekali pun mereka bukan kawan dalam politik, semangat keCinaan LKS tetap mempertahankan dua bekas Presiden MCA itu.

Bagi LKS semua ini satu sandiwara UMNO dan sikap berpihak MACC didalam kes ini. Kadang-kadang aku kagum dengan superioriti kompleks kaum chauvinis Cina ini. Sikap memandang rendah mereka kepada bangsa lain amat jelas dalam perbuatan dan tindakan mereka. Sekalipun mereka melaungkan kesaksamaan-kesaksamaan bagi mereka hanya jika mereka memperoleh untung. Sebaliknya jika mereka kerugian segera mereka akan merasa teraniaya.

Kadang aku nampak kebuntuan dipihak untuk menghadapi kerenah Cauvinis mereka ini. kadang-kadang kita banyak mengalah sehingga kita hanya tinggal seluar dalam sahaja. Itupun mahu diambil oleh mereka.

Benarlah sebagai kaum majoriti kita perlu banyak mengalah tetapi kaum Melayu hanya mejoriti dari segi bilangan tetapi minoriti dari segi ekonomi dan aspek-aspek lain.

Kita semua tahu bahawa majoriti pemain-pemain dalam skandal PKFZ adalah kaum Cina dan bahawa kaum Melayu hanya sebagai pemain sampingan sahaja namun mereka tetap beranggapan ini semua salah kaum Majoriti.

Jika ada sesiapa dari kaum mereka dilibatkan dalam apa apa kes maka ini adalah akibat sikap selektif MACC yang kebanyakkan dianggotai oleh kaum Melayu. Hebat sungguh manusia yang kecing di tiang bendera Selangor ni.

Kini ada diantara mereka yang berharap agar rakyat tempatan meniru tindakan Rakyat Libya atau Mesir. tetapi nasihat aku adalah jangan ada yang berharap atau terlalu berdoa agar perkara tersebut berlaku kepada mereka, ini kerana yang akan lebih susah adalah mereka sendiri...

Salam kepada dua Presiden

No comments: