Friday, November 13, 2009

Wabak Virus Misteri sedang melanda Ukraine

Satu wabak virus misteri sedang melanda Ukraine sehingga memaksa semua sekolah dan tempat awam ditutup selama seminggu (klik sini, sini dan sini). Malah wabak ini menyebabkan Presiden Yushenko mengistiharkan darurat dengan undang-undang tentera dikuatkuasakan. Dikhabarkan Virus ini menjangkiti 10,000 orang dalam tempoh 6 jam sahaja!


Wabak yang melanda melanda ini belum dapat dipastikan samaada influenza atau plague. Virus ini dikatakan lebih fatal dari H1N1. Mungkinkah ini virus H1N1 yang telah bermutasi ? atau satu lagi virus yang disebarkan ?.


Apakah ia berlaku secara kebetulan atau sesuatu yang dirancang kerana Baxter International, syarikat yang mengeluarkan vaksin H1N1 dan juga syarikat yang dituduh sengaja menyebarkan virus H1N1 dahulu mempunyai makmal di Ukraine?.


Sebelum ini seorang ahli mikrobiologis Israel telah mendedahkan bahawa Baxter International menghasilkan senjata biologi dalam bentuk virus!.


Aku percaya , sama seperti wabak H1N1, wabak ini juga akan menjangkiti dunia dan akan menimbulkan ketakutan yang lebih dahsyat. Posting aku terdahulu ada menyebut H1N1 hanya merupakan 'trial' kepada sesuatu yang lebih dahsyat. Mungkin kah ini 'benda'nya?

Salam untuk semua


No comments: